Yajna | Hint’te Kurban Anlayışı | Dıştan İçe Vazgeçiş
Yajna Nedir? Hint düşüncelerinde yajna kavramı nedir? Somuttan, soyuta manevi iletişim anlayışı. Vedalar, Upanişadlar ve Bhagavad Gita'da kurban anlayışı.
Hint Felsefesi ve Kökenlerine Genel Bir Bakış | PDF İLE
Hint Felsefesi ve Kökenleri Makalesi. PDF ile... Hint metafiziği ve idealizm. Nastika ve astika okulları. Vedalar ve Upanişadlar Felsefesi. Hint düşüncelerinin kökeni...
Mimamsa / Hint Skolastizmi – “Ritüeller Mokşa İçindir!”
Mimamsa Darşana nedir? Hint ekolleri otorite olarak Vedalar. Hint skolastizmi. Ritüel ve kurban anlayışının açıklanması. Kurban anlayışından Mokşa'ya...
Bhagavad Gita Öğretisi – “Eylemin Terki Değil, Eylemle Terk”
Bhagavad Gita Öğretisi.ve ahlak. Karma yoga veya eylemcilikle kurtuluş. İki idealin sentezi. Eylemin terki değil, eylem ile terkin söylemi. Mahabharata Destanı.
Karma Yasası ve Upanişadlar – Hint Determinizmi ve Samsara
Karma Yasası nedir? Upanişadlarda samsaradan kurtuluş öğretisi. Hint'te eylemlerin determinizmi. Tasavvufta tenasüh, Hint'te karma yasası. Hint adalet anlayışı.
Upanişadlarda Zihin ve Epistemoloji – Bilinç Halleri
Upanişadlarda Zihin Felsefe ve Epistemoloji. Bilinç Halleri nelerdir? Bilinçli ve bilinçsiz ruh. Uyku bilinci nedir? Rüya nedir? Upanişadlarda bilgi teorisi...
Upanişadlarda Ruh ve Psikoloji – Ruhun Ölümsüzlüğü
Upanişadlarda Ruh Anlayışı. Koshalar Doktrini. Upanişadlarda Brahman ve Ruh. Bilinç halleri nelerdir? İnsanın psikolojisi ve ruh doktrini.
Upanişadlarda Yaratılış ve Kozmogoni – Brahman’ın Oyun Alanı
Upanişadlarda Yaratılış. Evrenin Oluşumu ve fiziksel dünya. Fiziksel dünyanın bize yansıması nama ve rupa. İnorganik ve organik varlıklar...
Maya İlkesi – Hint’in Monist İdealizmi
Maya ilkesi nedir? Evren bir yanılsamadır. Kendinde şey olarak Brahman. Upanişadlarda gerçeklik ve maya ilkesi nedir? Aşkın ve içkin olarak Brahman.
Brahman ve Atman – Upanişadlar’da Varlık – “SEN O’SUN”
Brahman ve Atman felsefesi. Hint'te varlık felsefesi. Mutlak hakikatin öğretisi. Panteist monizm. Upanişadlar Felsefesi'nde varlık anlayışı